Thursday, June 18, 2015

Boala. Din nou

Ma confrunt cu o boala in acvariul femelelor. Estimez ca in cel mult o luna acvariul asta va fi pustiu, timp in care va oferi sectacolul lugubru al pestilor suferind indelung si murind neajutorati, rand pe rand. Am experienta de acum cateva luni, cand odata molipsiti de aceeasi boala, la adulti mortalitatea a fost de 100%. Atunci am incercat aproape tot. I-am chinuit degeaba. Acum o sa le aspir zilnic excrementele completand cu apa si o sa ma astept la ce este mai rau. Atunci am crezut ca totul s-a tras de la tubifex. Acum am alta ipoteza. Boala neidentificata a izbucnit in ambele cazuri la introducerea unui peste nou. Din acelasi loc, din acelasi acvariu. Mereu acel peste a fost primul care s-a imbolnavit. Si primul care a murit. Cele cateva zile de carantina au fost inselatoare. Acum e separata si e rau. In poza se poate vede ceva ce pare a fi rana interna in zona abdomenului.







Comportament: pestii afectati par a se vampiriza. Se decoloreaza. Devin "sfiosi". Se retrag in locuri umbrite. Sub plante, dupa filtre. Nu se mai hranesc DELOC. Excremente fir de ata. Burta, uneori, se bombeaza. In stadii avansate ale bolii, se observa damage intern. Pe langa cele 15 surori, o sa pierd doua perechi de plakat extended red juvenili + o femela plakat metalica DT geno. Ironia sorti, viata grea la izolare a fost sansa masculilor. Cei sapte baieti sunt bine mersi in custile lor. Asadar nu e de la hrana, ci mai degraba ceva molipsitor. Am separat pana acum 5 femele. Primele afectate si separate, femelele de petshop. Dar pe masura ce separ,apar alte cazuri. Nu ajung nicaieri. As vrea sa-i salvez macar pe cei mai prietenosi masculi betta din univers si pe surorile lor.


No comments:

Post a Comment